Emocja - Pracownia Rozwoju Osobistego Katarzyna Niedziela

Rozwój inteligencji emocjonalnej

dzieci, młodzieży i dorosłych

Pracownia rozwoju osobistego EMOCJA od 4 lat jest Ośrodkiem Akademii JA w Lęborku, jednym z wielu w całej Polsce.

W EMOCJI nasi certyfikowani trenerzy prowadzą regularne zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży w różnym wieku na podstawie autorskich programów rozwojowych Akademii JA.

Na  zajęciach najmłodsi nabywają w praktyce umiejętności, których brakuje w programach szkolnych, a które w ogromnym stopniu decydują o ich przyszłości.

Dzieci uczą się jak rozmawiać, rozpoznawać emocje własne i innych, radzić sobie z problemami, wypracowywać rozwiązania konfliktów, a tym samym rozwijają swoją inteligencję emocjonalną i odporność psychiczną.

Maja większą świadomość swoich uczuć i poczucie własnej wartości, uczą się lepiej współpracować  i radzić sobie z problemami.

 

Zajęcia Akademii JA w pracowni EMOCJA

Oto JA Pudełko talentów – dla dzieci 3-4 letnich

Oto JA Pudełko talentów – dla dzieci 3-4 letnich

W trakcie realizacji programu, dziecko przede wszystkim poznaje siebie. Bogaty zestaw zadań prowadzi dziecko przez świat emocji – radości, zazdrości, złości, strachu, smutku.

Dziecko uczy się też, jakie odczucia i zachowania towarzyszą tym emocjom. Uczy się nazywać to, co przeżywa, a także zrozumieć uczucia innych. Zajęcia pozwalają dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres (np. adaptacja w nowej grupie przedszkolnej).

Oto JA Podróż – dla dzieci 5-6 letnich

Zajęcia  „Oto JA” „Podróż” pozwalają dzieciom lepiej odnaleźć się w  trudnym dla nich, pod względem emocjonalnym, wieku. Dziecko uczy się kim jest, czego doświadcza i nazywa swoje wewnętrzne stany. Dzięki zajęciom dzieci pięcioletnie zaczynają budować na solidnych podstawach poczucie własnej wartości.

Dzieci sześcioletnie i ich otoczenie spokojniej przechodzą etap rozwoju pełen emocjonalnych burz. Przed pójściem do szkoły podstawowej od dzieci wymaga się osiągnięcie “dojrzałości szkolnej”, w skład której wchodzą: rozwój umysłowy, fizyczny, emocjonalny i społeczny.

 

Oto JA Podróż – dla dzieci 5-6 letnich
5-6 lat

W „Podróży” przez emocje, 5 i 6 latki odkrywają i nazywają swoje wewnętrzne stany. Dzieci podróżując ze Stworkiem JA po krainie emocji, uczą się:

  • samoświadomości,
  • samoregulacji,
  • pozytywnej komunikacji,
  • współpracy,
  • rozwiązywania potencjalnych konfliktów.

JA czyli kto? – JA – dla dzieci 7-8 letnich

Program „JA” został zaprojektowany tak, aby wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. Pomaga radzić sobie z lękiem w nowym środowisku.

Początek szkoły podstawowej to również newralgiczny dla dzieci czas w procesie kształtowania poczucia własnej wartości. Dzieci potrafią już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje. Nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej.

Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby – chcą być akceptowane, kochane, doceniane. Zajęcia rozwojowe „JA” pomagają dzieciom:

  • zaakceptować ich emocjonalność,
  • skutecznie nazywać i rozumieć wewnętrzne odczucia,
  • zbudować stabilny obraz swojej osoby, niezależnego od bodźców zewnętrznych.

 

JA czyli kto? – JA – dla dzieci 7-8 letnich
JA czyli kto? – TY – dla dzieci 9-11 letnich

JA czyli kto? – TY – dla dzieci 9-11 letnich

Zajęcia w ramach programu „TY” pomagają radzić sobie dziecku z jego dużą wrażliwością. W tym wieku łatwo jest je skrzywdzić i sprawić przykrość.

Szczególnie ważna jest dla nich akceptacja i aprobata. Kolejną trudnością, którą program pozwala przepracować, jest rosnąca agresja wśród chłopców i ostracyzm u dziewczynek.

Program rozwojowy dla dzieci klas 3-5  „TY” skupia się  na:

  • rozwoju inteligencji emocjonalnej,
  • empatii,
  • uwagi,
  • aktywnego słuchania,
  • odczuwaniu rezonansu emocjonalnego,
  • nauce działania na rzecz istotnych wartości i równowagi w dbaniu o siebie i innych,
  • nauce radzenia sobie ze złością i stresem,
  • uruchomieniu duchowości.

JA czyli kto? – MY – dla dzieci 12-14 letnich

Wiek dojrzewania jest trudnym okresem, w którym młody człowiek musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje „JA”. Doświadcza pierwszych zauroczeń i budowania innej formuły relacji.

Program pozwala młodemu człowiekowi łatwiej przejść przez ten burzliwy okres – pomaga zrozumieć swoje uczucia, zbudować stabilną tożsamość, zaakceptować siebie. Młody człowiek uczy się, jak prawidłowo komunikować się i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.

Program  „MY” skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej oraz empatii. Opiera się na ćwiczeniu uwagi, aktywnego słuchania, odczuwania rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.

JA czyli kto? – MY – dla dzieci 12-14 letnich
Program wspiera:

Program wspiera:

  • budowanie realnego obrazu „JA”,
  • zrozumienie swoich uczuć,
  • budowanie stabilnej tożsamości,
  • akceptację siebie,
  • opanowanie metod samokontroli,
  • rozwój umiejętności pokazywania siebie innym i budowania relacji na różnych płaszczyznach (koleżeńskich, przyjacielskich, podległych i dominacyjnych),
  • naukę współpracy i rozwiązywania potencjalnych konfliktów,
  • stabilnego poczucia własnej wartości,
  • zrozumienia swoich i cudzych emocji,
  • akceptacji dla emocji trudnych.

KTO jak nie JA

Wyjątkowy program rozwojowy dla młodzieży licealnej, studentów, rodziców i dorosłych

Mając już ogromne doświadczenie i wspaniałe efekty w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, Akademia JA postanowiła stworzyć analogiczny program dla młodych ludzi i dorosłych. Cykl zajęć ma pomóc odpowiedzieć na pytania dotyczące ich:

  • tożsamości,
  • wartości,
  • celów.
KTO jak nie JA
KTO jak nie JA

Młodzi ludzie i dorośli podczas realizacji programu mają również okazję:

  • lepiej poznać siebie,
  • odkryć swoje wartości i cele,
  • odkryć nieuświadomione dotąd cechy,
  • dostrzec swoje funkcjonowanie w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi

Przejdź do góry strony